πŸ“š Dan neem je toch gewoon een nieuwe - Antoinnette Scheulderman (oktober 2018) - ebook Downloaden

Dan neem je toch gewoon een nieuwe
Boektitel : Dan neem je toch gewoon een nieuwe
ISBN: Nee
Totaal Pagina's : 336 pagina's
Jaar : oktober 2018
Categorie : Boeken, Honden, Rouwverwerking
Uitgever : Lebowski
Taal: Nederlands

Ik had lang naar het boek uitgekeken en niet voor niets. Het boek is heel treffend geschreven. Na ieder hoofdstuk zat ik te huilen. Ik heb het idee dat dit boek heel goed is voor mijn rouwverwerking van het verlies van onze hond.

Ik wou dat ik dit boek zes jaar geleden tot steun had gehad!! Met natte ogen en toch ook met een warme glimlach om de herkenning en hunkering naar de overweldigende liefde voor je hondje. Ik mis haar nog elke dag.

Antoinette heeft een heel mooi boek geschreven over wanneer je dierbare hond (of ander huisdier) komt te overlijden. Zij deelt haar eigen verhaal maar interviewt ook bekende Nederlanders waaronder Linda de Mol Paul de Leeuw Johan Derksen Bridget Maasland Eva Jinek Barry Hay Britt Dekker Saskia Noort Yvette van Boven Monique Westenberg. Ook heeft Hugo van Duijn een dierenarts en Nienke Endenburg een deskundige op het gebied van rouwen om een dier een bijdrage geleverd aan dit boek. Ik vind dit boek een echte aanrader voor iedereen die een hond heeft. Ondanks dat huisdieren steeds meer gezien worden als een belangrijk onderdeel van een gezin vinden sommige mensen het rouwen om een huisdier maar raar. Vandaar ook de pakkende titel 'Dan neem je toch gewoon een nieuwe' alsof je huisdier een object is wat je zomaar even vervangt. Een rouwproces om een overleden huisdier is voor iedereen verschillend en iets waar mede door dit boek gelukkig meer aandacht voor komt. Mijn honden leven allebei nog maar ik ben mede door dit boek wel iets beter voorbereid op wat er komen gaat. Erg fijn om te lezen dat er meer mensen zijn die heel erg gek zijn op hun hond en dat het helemaal niet raar is als je er zoveel verdriet om hebt als je hond uiteindelijk is overleden.

'Het was maar een dier,' hoorde Antoinnette Scheulderman regelmatig toen ze rouwde om haar overleden hond Bubbels. Maar iedereen die ooit een huisdier heeft gehad weet hoe innig de band tussen mens en dier kan zijn. Tachtig procent van de baasjes beschouwt hun huisdier als volwaardig onderdeel van het gezin toch lijkt verdriet om de dood van een dier nog altijd taboe iets waarvoor je je zou moeten schamen. In Dan neem je toch gewoon een nieuwe schrijft Scheulderman openhartig over haar eigen ervaringen gaat te rade bij bekende baasjes die vertellen over de liefde voor en de lol met hun dieren maar ook over het verdriet en het gemis als ze er opeens niet meer zijn en vraagt deskundigen om advies. Dan neem je toch gewoon een nieuwe is een eerlijk ontroerend en bij vlagen hilarisch boek vol intieme gesprekken over leven en dood. Een boek vol handvaten voor baasjes wier dier er nog is maar die voorbereid willen zijn op het onvermijdelijke afscheid voor mensen die worstelen met het verlies n voor hun naasten die daar iets meer van willen begrijpen. Interviews met onder anderen Eva Jinek Paul de Leeuw Linda de Mol Jan Wouters Janine Abbring Britt Dekker Barry Hay Saskia Noort Sylvia Witteman Bridget Maasland en Yvette van Boven. Toon meer

Best Book: