✅ Rugpijn hernia en spit - Jan Willem Elkhuizen (januari 2018) - Boek Downloaden

Rugpijn hernia en spit
Boektitel : Rugpijn hernia en spit
ISBN: Nee
Totaal Pagina's : 144 pagina's
Jaar : januari 2018
Categorie : Medische handboeken, ,
Uitgever : Ipel
Taal: Nederlands

Na een keer of tien door spit geplaagd te zijn kreeg ik eindelijk duidelijkheid over waar die plotse pijn vandaan komt. In heldere taal en nog betere afbeeldingen toont dit boek hoe spit een inleiding kan zijn tot hernia en in de pijnscheut een duidelijke waarschuwing geeft aan de eigenaar van deze kwaal: kijk uit!! Vervolgens toont dit boek ook hoe je de spit en dus ook de dreigende hernia kunt bestrijden: een heel logische set van oefeningen met behulp van een makkelijk zelf te maken oefenrol: ik merkte direkt dat het werkt! Mede dankzij dit boek werk ik nog steeds met veel plezier in voor mijn rug vaak moeilijke omstandigheden (ik ben al ruim 30 jaar gipsverbandmeester en nu bijna 64 jaar oud). Een aanbeveling voor iedereen die zijn rug beter wil leren kennen!

In december heb ik een ongeluk gehad hierdoor heb ik pijn/ last in de onder rug. Door dit boek te lezen begrijp ik beter wat er met mijn rug aan de hand is. De tekst vind ik zeer prettig om te lezen makkelijk en begrijpbare taal(Jip en Janneke). Het is fijn dat er met afbeeldingen zoals tekeningen en fotos word gewerkt. Ook fijn dat er oefeningen staan beschreven,de pijn in de onder rug wordt aanzienlijk minder erdoor. Tevens heb ik een kussen gekocht zodat de houding in bed ook goed is voor de rug. Sindsdien slaap ik veel prettiger en ik heb minder last van de rug als ik wakker wordt

weinig nieuws als je al langer en vaker chronische rugproblemen hebt en de nodige therapien en/of literatuur hebt gedaan.

Bij ruim 90 procent van alle rugklachten is niet duidelijk wat de oorzaak is. Dit boek komt met vernieuwende inzichten verklaringen en oplossingen! Het maakt duidelijk wat er precies gebeurt als het in je rug schiet en waardoor chronische rugklachten of een hernia kunnen ontstaan. Met veel tekeningen en foto's worden oorzaken en oplossingen in beeld gebracht. Tevens worden nieuwe oefeningen beschreven die snel effect kunnen hebben en bevat het boek veel tips om recidieven te voorkomen. Alles goed en wetenschappelijk onderbouwd maar toch heel begrijpelijk geschreven. Het vernieuwende is onder meer dat de auteurs nieuwe functies van de tussenwervelschijf zijn ontdekt. Met behulp van zowel een computermodel als een fysiek 3d-model wordt aangetoond dat de vezels die zich in de tussenwervelschijf bevinden kunnen worden beschouwd als een soort kruisbanden. Vervolgens wordt stap voor stap uitgelegd hoe en waarom daar schade in kan ontstaan en hoe dat kan leiden tot spit hernia ischias en chronische rugklachten. De samenhang tussen deze aandoeningen wordt duidelijk en ook wat eraan gedaan kan worden. Een eyeopener voor zowel patint als hulpverlener. Toon meer

Best Seller: