✅ Een zachte hand - Lela Slimani (juli 2017) - ebook Downloaden

Een zachte hand
Boektitel : Een zachte hand
ISBN: 9789046822197
Totaal Pagina's : 192 pagina's
Jaar : juli 2017
Categorie : Literatuur & Romans, Literaire romans, Literaire romans
Uitgever : Lela Slimani
Taal: Nederlands

Van de uitgeverij kreeg ik een leesexemplaar. Niet vaak las ik zo'n heftige openingszin: kippenvel kreeg ik ervan. Vervolgens werd ik direct in het verhaal gezogen. Je voelt als lezer aan alles dat er iets mis is maar ook al weet je vanaf het begin hoe het gaat aflopen je kunt niet stoppen met lezen voor het uit is. Zonder te veel te verraden: het gaat over een jong gezin met twee kinderen waarvan de moeder weer aan het werk gaat. Ze nemen een nanny in dienst die geweldig lijkt te zijn ze kookt en maakt schoon en de kinderen zijn dol op haar. Maar Louise blijkt niet te zijn zoals ze dachten... Een ijzersterk portret van een modern gezin en de val van een gebroken vrouw. Wat kan Lela Slimani de spanning goed opbouwen ik begrijp waarom dit boek zo'n megasucces is in Frankrijk. Een boek waarover je wilt praten dat grote vragen oproept over werkende ouders en wat er van een moeder wordt verwacht. Maar alleen al voor de benauwende sfeer en de langzame val waarin je ook zelf als lezer terechtkomt zou ik dit boek aan iedereen aanraden. Grote klasse!

Of het nou aan de vertaling ligt of de schrijfstijl maar het boek kon me niet meevoeren. Het thema is ongelofelijk interessant het verhaal ook het is alleen niet invoelbaar blijft aan de oppervlakte zweven. Waarom Louise tot haar daad kwam is mij nog altijd onduidelijk. Jammer gemiste kans.

Het pakt me niet karakters slecht uitgewerkt zie ze niet voor me. Schrijfstijl irriteert me. Ik snap niet dat dit boek prix Goncourt heeft gewonnen

Myriam is moeder van twee kinderen en wil haar baan als advocaat hervatten. Ondanks de bezwaren van haar man gaat ze op zoek naar een nanny. Na een intensieve zoektocht vinden ze in Louise de perfecte oppas die al snel de harten van de kinderen verovert en een vaste plek inneemt in het gezin. Louise nestelt zich steeds dieper in het huishouden maar begint ook vreemde trekjes te vertonen. Het benauwt Myriam maar ze sust haar gevoel van onbehagen. Als ze uiteindelijk doorheeft wat Louise drijft is het te laat. Een zachte hand is een eigentijds sociaal drama met haarscherpe psychologische portretten en een huiveringwekkend plot.

Recomended Book: